تفریح و سرگرمی

همسرانی که در روابط خود مشکل دارند، ممکن است پیش از بهبود بخشی، به برخی تغییرات جدی نیاز داشته باشند تا ...


                                        [تصویر: 62176171389193992051537883624578229119.jpg]

Create your flash banner free online

ادامه مطلب ...


           
شنبه 18 تير 1390برچسب:, :: 1:42
ساحل


اگر در فکر این هستید که زمان را به عقب بازگردانید و مجدداً شادابی و جوانی خود را بدست آورید، قاعدتاً باید به دنبال راههایی باشید که به وسیله آنها چین و چروک های موجود بر روی پوست خود را از بین ببرید. سالخوردگی یک فرایند کاملاً طبیعی است، اما این روزها با استفاده از تکنولوژی های جدید و همچنین دانش پزشکی می توانید تکنیک هایی را مشاهده نمایید که این فرایند را کند می کنند. هر چند اگر سنتان 78 سال است نمی توانید انتظار داشته باشید که یک مرتبه 25 ساله شوید، اما به هر حال با از بین بردن چین و چروک ها می توانید چندین سال سن خود را کاهش دهید.

1- از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید. بر اساس پژوهش های اخیر پزشکان، قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیش از هر عامل دیگری – حتی وراثت – می تواند بر روی پوست شما چین و چروک ایجاد نماید. اگر می خواهید پوست صورتتان همچنان جوان و شاداب باقی بماند از قرار گرفتن در معرض اشعه ی UV خودداری کرده و روزهایی که قرار است بیش از اندازه در فضای باز قرار بگیرید، حتماً از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید. اگر هر قسمت از پوست شما دچار آفتاب سوختگی شد، روی نقطه ی مورد نظر ژل آلوورا استعمال نمایید.

2- از سیگار کشیدن خودداری کنید. ترکیباتی که در سیگار وجود دارد سبب می شود که کلاژن های پوست از بین برود. از اینرو قابلیت ارتجاعی پوست کم شده و در نتیجه چین و چروک بر روی آن ایجاد می شود. هر چند دانشمندان هنوز در این زمنیه به نتایج کاملاً قطعی دست نیافته اند، اما بر طبق تحقیقات اخیر آنها می توان گفت که پوست افراد سیگاری 40% نازک تر و شکننده تر از پوست افراد غیر سیگاری است. اگر می خواهید پوستی شاداب و جوان داشته باشید این عادت را کنار بگذارید.

3- انحراف چشم و کج بینی. تحقیقات گویای این مطلب هستند که افرادیکه نسبت به فعالیت های درست ماهیچه های صورت خود بی تفاوت می باشند، به احتمال زیاد صورتشان دچار چین و چروک می شود. اگر انحراف چشم دارید، به چشم پزشک مراجعه کنید. همچنین می توانید با استفاده از عینک آفتابی از ضعیف تر شدن ماهیچه های اطراف چشم خود در فضای باز جلوگیری نمایید. این امر هم نور کمتری را به چشم ها می رساند و هم اینکه دیگر مجبور نیستید هنگامیکه با نور شدید خورشید مواجه می شوید چشم های خود را به صورت نیمه باز و با فشار زیاد، باز نگه دارید.

4- صورت خود را بیش از اندازه نشویید. یکی دیگر از راههایی که از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می کند این است که در طول روز بیش از اندازه صورت خود را نشویید. آبی که از شیر می آید، مواد نرم کننده ی طبیعی پوست را از بین میبرد و این امر سبب خشکی پوست شده و چین و چروک بر روی آن ایجاد می کند.

5- به اندازه کافی از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. بله و این هم یک دلیل دیگر برای استفاده مکرر از میوه و سبزی. بر اساس بررسی های اخیر پژوهشگران، میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشند که رادیکال های آزاد موجود در بدن را از بین می برند. همانطور که می دانید این رادیکال های آزاد موجب ایجاد پیری زودرس می شوند. اگر می خواهید چین و چروک های روی پوست خود را از بین ببرید، مطمئن شوید که رژیم غذایی تان به اندازه ی کافی میوه و سبزی در خود جای داده باشد.

6- مصرف ماهی را افزایش دهید. پروتیئن در شادابی و طراوات پوست نقش مهمی را بازی می کند. در این میان ماهی نه تنها حاوی مقادیر زیادی پروتئین میباشد، بلکه نوعی مصونیت طبیعی برای پوست ایجاد کرده و از پیر شدن آن جلوگیری می نماید. از این گذشته ماهی حاوی مقادیر زیادی امگا – 3 نیز می باشد که جزء اسیدهای چرب بوده و در دوباره جوان سازی پوست نقش مهمی را ایفا می نماید.

7- به اندازه کافی بخوابید. زمانیکه میزان خواب و استراحت شما کافی نباشد، بدن به طور خودکار هورمون کورتیزول بیشتری ترشح می کند. این هورمون سلول های پوست را درهم می شکند و سبب ایجاد چین و چروک می شود. اگر می خواهید از پیر شدن پوست خود جلوگیری بعمل آورید، مطمئن شوید که شب ها حداقل 7 تا 8 ساعت می خوابید.

8- از کرم های مرطوب کنند استفاده کنید. این مورد شاید بیشتر برای خانم ها مورد استفاده قرار بگیرد تا آقایون. کرم های مرطوب کننده قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و آن را تازه و شاداب نگه می دارند. استفاده از این نوع کرم ها به ویژه پیش از استفاده از لوازم آرایشی توصیه می شود. صبح ها پیش از آرایش کردن از این کرم بر روی پوست خود بمالید و شب ها پس از شست و شوی پوست، دومرتبه از این کرم استفاده کنید تا پوست خشک نشده و چین و چروکی بر روی ان ایجاد نشود.

9- طاق باز بخوابید. خوابیدن بر روی شکم و یا پهلو به پوست شما فشار وارد آورده و در طول شب چین و چروک هایی را بر روی آن ایجاد می کند که شاید دیگر هیچ گاه از بین نروند. به همین دلیل بهتر است که خودتان را عادت بدهید تا بر روی کمرتان بخوابید و از بالش های نرم استفاده نمایید.

10 – شکلات مصرف کنید. براساس یک تحقیق که به تازگی در نشریه ی تغذیه به چاپ رسیده، کاکائو حاوی مواد شیمیایی است که سبب می شود آب زیادی زیر پوست جمع شده، پوست به طور مقتضی تغذیه شود، و گردش خون را در آن ارتقا پیدا کند. کلیه موارد ذکر شده از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می نمایند، بنابراین به جای اینکه قهوه و یا نوشابه های گازدار بنوشید، یک لیوان نوشیدنی کاکائویی را امتحان کنید.

Create your flash banner free online

           
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 2:56
ساحل

 
 
 
دیدنیهای تهران  
 
 
 
 
     
 
   
 

● دیدنیهای تهران

▪ برج آزادی

این برج بیانگر شهرتهران است و قسمتی ازبنای فرهنگی آزادی می باشد که درمیدان آزادی تهران درمنطقه ای به وسعت پنج هکتارقرارگرفته است. این بنا متشکل ازقسمتهای زیراست:

برج ۵۰ متری آزادی که قسمت اصلی موزه را تشکیل داده است و معماری آن ترکیبی از سبک معماری اسلامی و ساسانی است، سالن صدا وسیمای این بنا که طراحی آن برپایه نقشه جغرافیایی ایران است بیانگر خصوصیات منطقه ای ایران در قدیم می باشد که به فرهنگ، روش زندگی، مذهب بناهای تاریخی مربوط می باشد.

یک ناقل ماشینی به بازدید کنندگانش این اجازه را می دهد که از سالن در آرامش کامل بازدید کنند.

برخی از راهروها و سالنها به نمایشگاههای موقتی اختصاص داده شده اند. سالن تصاویر متغیر با ۱۲ اتاق نمایشگر، فعالیتهای فرهنگی، صنایع دستی، ابتکارهای جدید وغیره می باشد. یک سینما، کتابخانه و دیگرخدمات کامل کننده فعالیتهای این ساختمان هستند.

▪ دروازه باغ ملی

این دروازه باشکوهِ آجری را که با کاشی های هفت رنگ تزئین گردیده است، درسال ۱۹۲۲ به دستور رضا خان ساخته اند، رضا خان دراین زمان وزیر جنگ بود.

این بنا یک ساختمان قدیمی قاجار است که چند صد متر به سمت شمال امتداد دارد واز فضای بین آن برای سالهای طولانی به عنوان زمین رژه ارتش بزرگ ( میدان مشق ) استفاده می کرده اند.

درسمت راست دروازه، جایگاه افسران پلیس قرار دارد که آن را در زمان سلطنت رضا شاه به شیوه هخامنشی جدید ساخته اند، درسمت چپ موزه ای قرار دارد که احداث آن درسال ۱۹۶۷ به پایان رسید ونیز وزارت امور خارجه هم دراین محل قرار دارد.

جدا ازکتیبه های متعددی که بر روی دروازه قرار دارند، کاشیکاریهایی نیز دردو طرف دروازه وجود دارند که بر روی آنها توضیحاتی راجع به وسائل جنگی از قبیل توپ و تفنگها و سربازها نوشته شده است. کتیبه اصلی بر بالای طاق واقع شده است و در بالای آن اتاقی قرار دارد که موسیقی نظامی را درآنجا می نواختند. کتیبه دیگر بیان می کند که دروازه ساخته شده از آهنِ آن، در زراد خانه تهران درست شده است.

▪ برج طغرل

برج طغرل یا برج سرخ، قدیمیترین اثر تاریخی تهران می باشد و در قسمت جنوب غرب آن واقع شده است. این بنا در سال ۸ ۱۱۴۷ پس از میلاد به دستور« سعد بدیم »، حاکم آذربایجان ( مطابق با کتیبه ای که به زبان کوفی در قسمت شمالی برج قرار دارد ) ساخته شده است.

در قسمت پایین این ساختار، حفره ای وجود دارد که مقبره را از آنجا می توان دید. این بنای تاریخی به صورت چهارگوش است و دارای کاشیکاریهای آبی رنگ زیبا، کارهایی با آجر پخته و گچ کاریهای بی نظیر در طرحهای هندسی شکل می باشد.

در قسمت شمالی این بنا، مدخل ورودی آن قرار دارد و در آنجا هفت پله وجود دارند که ما را به سمت مقبره و حفره هدایت می کنند. « گودارد » به ارزش تاریخی این بنا به دلیل وجود تزئیناتش اشاره می نماید، چراکه آنها قدیمیترین تزئینات بیرونی براق و لعاب داده شدهِ بناهای تاریخی در شمال ایران می باشند.

اینگونه به نظرمی رسد که یکی از طاقهایی که در گوشه قرار گرفته و به دو دیوار در زاویه هایی قائم متصل شده است، اختراع دوره ساسانیان باشد، اگر این فرضیه درست باشد، گنبد کلیسای لندن و سنت پل ( و دیگر گنبدهای پس از آن ) بسط این اصل علمی است.

▪ دیزین و شمشک

اسکی درایران بسیارمحبوب است. نخستین دستگاه حمل اسکی بازان به قله کوه در ایران بعد از جنگ جهانی دوم در آبعلی کار گذاشته شد، این مکان در ۴۰ مایلی جاده شرق تهران واقع شده است و هنوز هم علیرغم وجود جذابیتهای دیزین و شمشک همچنان محلی محبوب است، چراکه دیزین و شمشک دارای سراشیبیهای تندتر و طولانی تر هستند.

شمشک در۳۵ مایلی شمال پایتخت قرار دارد. فصل اسکی معمولأ از ماه دسامبر تا مارچ و آوریل ادامه دارد.

▪ آستانه حضرت عبدالعظیم (ع)

آستانه مبارک حضر عبدالعظیم (ع) یکی از زیارت گاههای بزرگ و معتبر شیعیان جهان در شهر ری واقع است. حضرت عبدالعظیم (ع) از فرزندان امام حسن (ع) است (با واسطه به حضرت امام حسن مجتبی می رسد) که در قرن سوم هجری شهید و در محل کنونی دفن شد.

▪ دماوند

بلندترین قله رشته کوههای البرز دماوند است و. که ۵۶۳۶ متر از سطح دریای مازندران و ۵۶۷۱ متر از سطح دریاهای آزاد ارتفاع دارد. قله دماوند در ۷۵ کیلومتری شمال تهران است.

▪ مدرسه و مسجد شهید مطهری (سپه سالار)

این بنا در خیابان شهید مصطفی خمینی فعلی واقع شده و از مدرسه های بزرگ و زیبای قرن سیزدهم هجری قمری ایران است. بانیان این بنای بزرگ و نیز سازندگان ساختمان مجلس شورای ملی شادروان حاج میرزا حسن خان سپه سالار قزوینی صدراعظم دوره ناصرالدین شاه قاجار و بردادرش مشیرالدوله بودند.

▪ موزه فرش ایران

فرش اصیل ترین میراث های هنر و صنعت ارشمند قوا ایرانی است. به درستی معلوم نیست قالی لز چه زمانی در ایرانئ وجود داشته ولی با توجه به قالی ۲۵۰۰ ساله ”پازیک“ که در سال ۱۹۴۹ میلادی در جنوب سیبری کشف شد و آن را بافت ایران دوره هخامنشی دانسته اند.

   

Create your flash banner free online

           

شهاب حسيني گفت: قصد دارم براي مدتي بازيگري را كنار بگذارم، امروز نياز به دريافت هاي جديدي در كار و زندگي دارم و بايد براي بدست آوردن اين دريافت ها زماني را اختصاص دهم.

بازيگر فيلم سينمايي 'جدايي نادر از سيمين' يادآور شد: پايان هر دهه از زندگي، دغدغه هايي را براي هر انسان در پي دارد و برخي اين دغدغه ها رنگ ديگري گرفته، تعدادي از آنها عميق شده و برخي نيز از بين مي رود.

حسيني تاكيد كرد: در آغاز چهارمين دهه زندگي خود هستم و نياز دارم به برخي سووالات ذهنم پاسخ دهم و اين امر بدون در اختيار داشتن زماني مناسب براي تحقيق و جستجو امكانپذير نيست.
وي ادامه داد: اين تلاش براي رهايي از تكرار و فرار از مرز روزمرگي است زيرا ادامه اين روند موجب مرگ عشق و خلاقيت مي شود.

بازيگر فيلم سينمايي 'برف روي شيرواني داغ' گفت: فقط براي رفع نيازهاي روزمره در زندگي نمي توان در آثار سينمايي بازي كرد و نبايد در انتظار باشيم تا پس از سال ها به واسطه دو پيشنهاد خوب، اثري درخور توجه در عرصه بازيگري داشته باشيم.

حسيني ادامه داد: براي دريافت صحيح و درك عميق تر از حرفه بازيگري نياز دارم فضاي پشت دوربين را تجربه كنم تا اينگونه به شناخت خوبي از سينما و دنياي فيلم برسم. وي درباره اينكه در اين سال ها چه فعاليتي خواهد كرد، يادآور شد: سال هاي دوري از عرصه بازيگري بدون شك دوران استراحت نيست، در اين سال ها تلاش مي كنم تا از بيرون به بازيگري و سينما نگاه كنم و به جستجو و كنكاش براي تازه شدن بپردازم.

بازيگر فيلم سينمايي 'درباره الي' افزود: 15 سال عملكرد من در عرصه هنر، حاصل 26 سال زندگي قبل از دوران هنري من بوده است. در اين دوران سرگشتگي هاي دوران نوجواني، شرايط هشت سال جنگ تحميلي و احساسات و روياپردازي هاي متناسب با جواني با من همراه بود اما در سال هاي اخير تجربه جديدي به من افزوده نشده است. حسيني ادامه داد: تصور مي كنم به ابزاري براي كار خود تبديل شده ام و دوست دارم از آنچه تاكنون بوده و هستم مفيدتر باشم تا به اغناي روحي برسم.


سال 91 از دنياي بازيگري به طور موقت خداحافظي مي كنم
بازيگر سريال 'شوق پرواز' در پاسخ به اين پرسش كه از چه زماني بازيگري را براي مدتي كنار مي گذارد، گفت: هم اكنون در حال بازي در سريال 'سرزمين كهن' به كارگرداني كمال تبريزي هستم. فيلمبرداري اين اثر تلويزيوني تا سال 91 ادامه دارد و پس از پايان بازي در اين اثر، بازيگري را حداقل براي 4 يا 5 سال كنار مي گذارم و اميدوارم پس از اين سال ها با روحيه بهتر و دانش بيشتر به عرصه بازيگري بازگردم.
حسيني افزود: در اين مدت قصد دارم به برخي فعاليت هاي اجتماعي كه هميشه دغدغه من بوده اند بپردازم. به عنوان نمونه دوست دارم مركزي را براي ارائه مشاوره تحصيلي درباره سينما و بازيگري در سينما به علاقه مندان تاسيس كنم تا اينگونه دوستداران عرصه بازيگري را راهنمايي كنم.
به گفته بازيگر فيلم سينمايي 'شمعي در باد'، بسياري از علاقه مندان به بازيگري راه درست حضور در اين عرصه را نمي دانند و ما مي توانيم تفكري صحيح را نسبت به عرصه بازيگري در آنان ايجاد كنيم.

فقر بازيگري حاصل عدم هدايت صحيح علاقه مندان است
وي در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه به چه علت امروز در سينما و تلويزيون با فقر بازيگر روبرو هستيم، گفت: فقر بازيگري در سينماي ما در عدم كشف و شناخت و هدايت صحيح نيروي انساني خلاصه مي شود.
حسيني تاكيد كرد: كلاس هاي بازيگري بسياري در سراسر كشور وجود دارد و دانشگاه هاي مختلفي در رشته هاي مختلف سينمايي دانشجو مي پذيرند اما نكته مهم آن است كه علاقه مندان به حضور در عرصه بازيگري تلقي صحيحي از حضور در سينما ندارند.
بازيگر فيلم سينمايي 'درباره الي' افزود: فقري كه شما از آن صحبت مي كنيد به علت تلقي و برداشت اشتباه افرادي است كه وارد اين عرصه مي شوند.


تناسبي ميان توانمندي و درآمد برخي بازيگران وجود ندارد
حسيني درباره تاثير شرايط رفاهي بازيگران سوپراستار بر علاقه جوانان براي حضور در عرصه بازيگري گفت: بازيگران در صورتي برازنده داشتن زندگي آسوده و به دور از دغدغه هاي روزانه هستند كه وقتي روي پرده نقره اي سينما ديده مي شوند، در حد استانداردهاي روز بازيگري با توانمندي هاي خود مخاطبان را مجذوب كنند.
وي ادامه داد: متاسفانه اين توانمندي در ميان برخي بازيگران ما وجود ندارد و اين تناسب توانمندي و امكانات گاهي اوقات ديده نمي شود.
بازيگر سريال 'سرزمين كهن' يادآور شد: زندگي آنچناني و سرشار از شهرت و لذت براي هر انساني مطلوب است اما مخاطبان نيز بايد به درستي بدانند بازيگران به چه واسطه اي حق دارند اينگونه زندگي كنند و بازيگران نيز بايد با توانمندي هاي خود حقانيت داشتن چنين زندگي را ثابت كنند. حسيني، بازيگران را جزء سرمايه هاي بزرگ فرهنگي جامعه دانست و بر حمايت از اين قشر از جامعه هنري تاكيد كرد.

علاقه مندان صرفا براي بازيگر شدن مشتاق هستند
وي درباره اشتياق بازيگري در ميان نسل جوان گفت: در چهره تمام كساني كه براي حضور در عرصه بازيگري به من مراجعه مي كنند، فقط يك اشتياق صرف براي بازيگر شدن ديده مي شود كه متاسفانه خالي از تفكر است و به دشواري هاي اين راه توجه نمي شود.
اين بازيگر سينماي ايران تاكيد كرد: اگر علاقه مندان به بازيگري بدانند براي چه چيزي وارد اين عرصه مي شوند و دقيقا مفهوم بازيگري را درك كنند، مشكل ما حل مي شود.
حسيني گفت: بايد به دلايل حضور هنرهاي نمايشي در زندگي بشر نگاهي بياندازيم. آيا اين هنرها آمده اند تا عده اي سوپر استار شوند يا برخي مباحث فلسفي و تفكري از طريق اين هنر به مخاطبان ارائه شد؟
وي افزود: در حقيقت هنرهاي نمايشي به وجود آمد تا عده اي با ديدن برخي آثار، پيام هاي يك نمايش را در زندگي خود به كار برند و به تصميمات اشتباه خود پي ببرند.

بازيگران سرمايه هاي كشور هستند
بازيگر فيلم سينمايي 'آناهيتا' يادآور شد: هر بازيگر قبل از هر چيزي رسالتي بزرگ بر دوش دارد. در حقيقت بازيگران همانند معلمان هستند و به همان اندازه جايگاهي خطير را در جامعه دارند.
وي ادامه داد: بازيگران و اهالي سينما جزئي از سرمايه هاي انساني كشور هستند و ارزش آنان به مراتب از الماس، نفت و طلا بيشتر است زيرا آنان با ايده هاي خود مي توانند خط مشي فرهنگي و ذهني يك جامعه را تغيير دهند.
حسيني گفت: شايد هزاران تبليغ شهري درباره صرفه جويي در مصرف آب وجود داشته باشد اما يك اثر سينمايي با موضوع صرفه جويي در مصرف آب به مراتب تاثيرگذاري بيشتري نسبت به اين تبليغات دارد.


بازيگري فقط در گرفتن عكس يادگاري خلاصه نمي شود
وي در ادامه درباره تلقي جوانان از عرصه بازيگري يادآورشد: متاسفانه عده اي تصور مي كنند بازيگري در شهرت، گرفتن عكس يادگاري با مردم، پوشيدن لباس هاي مارك دار و رفتن به ميهماني هاي آنچناني خلاصه مي شود در حاليكه اين تفكر بيشتر يك حباب و سطحي است.
حسيني درباره افرادي كه با پرداخت هزينه به برخي سينماگران براي بازي در يك اثر سينمايي وارد سينما شده و تاثير اين مساله در عرصه بازيگري كشور، گفت: بطور قطع اين اقدام به سود عرصه بازيگري كشور نيست و به عبارتي كار نيكو كردن از پر كردن است.
وي ادامه داد: با حضور در بخش هاي طنز تلويزيوني كار خود را آغاز كردم و اگر فقط اشتياق به ديده شدن داشتم، حضورم در اين آثار پاسخگوي نيازم مي شد.
بازيگر فيلم سينمايي 'جدايي نادر از سيمين' يادآور شد: 'چگونه ديده شدن در عرصه بازيگري' مهمتر از 'ديده شدن' است و تا زماني كه دغدغه چگونه ديده شدن در وجود يك بازيگر وجود نداشته باشد، نمي توان آينده درخشاني را براي او متصور بود.

'مهران مديري' ها ماندگار شدند
حسيني افزود: در اواسط دهه هفتاد مي توانستم با حضور در برنامه هايي همانند 'ساعت خوش' به شهرت بيشتري برسم اما با بازنگري در اين برنامه مي فهميم از جمع بازيگران حاضر در 'ساعت خوش' فقط افرادي همچون 'مهران مديري'، 'رضا عطاران' و 'سعيد آقاخاني' ماندگار شدند و براي ديگران اتفاق خيلي خاصي رخ نداد.
وي تاكيد كند: خدا نكند هيچ انساني به اصطلاح 'جوگير' شود زيرا اين مساله هر انساني را كور كرده و جلوي تفكر او را مي گيرد.
حسيني گفت: پرداخت هزينه به يك سينماگر براي حضور در يك نقش در يك اثر ممكن است يك تجربه را در اختيار يك فرد علاقه مند به بازيگري قرار دهد اما به علت عدم وجود تجربه مناسب، اين فرصت از بين رفته و گاهي اوقات راه را براي حضور بعدي اين افراد به سينما و تلويزيون مي بندد.
به گفته بازيگر فيلم سينمايي 'رخساره'، افرادي كه براي بازيگري هزينه پرداخت مي كنند همانند فوتباليستي مي مانند كه با رابطه در يك بازي مهم ملي بازي مي كند و با يك فرصت سوزي ذهنيت بدي را از خود براي مردم برجاي مي گذارد.
وي ادامه داد: حضور در سينما بايد علاوه بر شور با شعور همراه باشد.

شهرت جذاب نيست
حسيني درباره جذابيت هاي شهرت براي علاقه مندان به بازيگري يادآور شد: به عنوان كسي كه شهرت را تجربه كرده صريح مي گويم، شهرت خيلي جذاب نيست و زندگي آدم را به شدت محدود مي كند و در عين حال سطح توقعات ديگران را افزايش مي دهد.
وي ادامه داد: مردم در برخورد با يك بازيگر با پيش فرض به سراغ وي مي روند در حاليكه يك بازيگر هيچ پيش فرضي از ديگران ندارد.
بازيگر فيلم سينمايي 'محيا' افزود: به هر حال از جايي كه ما انسان هاي كاملي نيستيم، اخلاق هاي بدي داريم و ممكن است اين اخلاق ها ضد ارزش باشد و همه اين موارد، عرصه را براي انسان تنگ مي كند.
وي به كساني كه از طريق ورود به عرصه بازيگري به دنبال سودهاي كلان هستند توصيه كرد راه هاي ديگري كه به مراتب پرسودتر از بازيگري است را براي تجارت انتخاب كنند و براي رسيدن به اهداف خود با فرهنگ و هنر بازي نكنند.

بدنبال ثبت خود در موزه خاطرات مردم باشيم
حسيني درباره تفاوت كيفي بازيگران با يكديگر گفت: يك بازيگر حقيقي بدنبال ثبت خود در موزه خاطرات مردم است و مي خواهد ركورد ديگر بازيگران را به خود اختصاص دهد.
وي افزود: بازيگر خوب همانند باغباني است كه خود را از بوي گل هاي فصلي محروم كرده و بدنبال كاشت درختي است كه سال ها پابرجا بماند و با تغيير فصل ها از بين نرود.
بازيگر سريال تلويزيوني 'پليس جوان' يادآور شد: همه ما به نوعي دغدغه ماندگاري داريم. بازيگراني همچون 'چارلي چاپلين' همچنان با آثار ماندگارشان ماندگار هستند.
حسيني تاكيد كرد: چگونه ممكن است ما وارد عرصه بازيگري شويم اما از تاريخ، جامعه شناسي، فلسفه يا روانشناسي چيزي ندانيم. من امروز پس از سال ها حضور در عرصه بازيگري نياز تحصيل در رشته هاي همچون روانشناسي را در خود احساس مي كنم و پشيمانم كه چرا از تحصيل در اين رشته انصراف دادم.
وي افزود: بازيگراني كه با تفكر 'شهرت' وارد عرصه بازيگري مي شوند همانند همان گل هاي فصلي مي مانند كه ماندگاري ندارند و با تغيير فصل ها از بين مي روند.

Create your flash banner free online

           
پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:, :: 1:57
ساحل

مسواك‌تان را در كجا نگه مي‌داريد؟ در جامسواكي كنار دستشويي يا در يك ليوان روي ميز آرايش‌تان؟ تا به ‌حال فكر كرده‌ايد بهترين محل براي نگهداري مسواك كجاست؟ بد نيست بدانيد، جامسواكي كنار دستشويي، اصلا محل مناسبي براي قرار دادن مسواك نيست چون وقتي از توالت خارج مي‌شويد و دست‌هاي‌تان را در دستشويي مي‌شوييد، كاسه دستشويي به تعداد زيادي ميكروب آغشته خواهد شد. اين ميكروب‌ها با فشار آب در فضاي دستشويي پخش مي‌شوند و روي مسواك‌ها مي‌نشينند و شما با وارد كردن مسواك به دهان‌تان، ميكروب‌ها به ويژه روده‌اي را وارد دهان و دستگاه گوارش‌تان خواهيد كرد. توصيه ما اين است كه براي دستشويي‌تان، يك كابينت مخصوص نگهداري مسواك بخريد و مسواك‌ها را درون اين كابينت در بسته نگهداري كنيد. اگر تغيير دكوراسيون براي‌تان دشوار است، حداقل يك كاور مسواك براي هر كدام از مسواك‌هاي‌تان بخريد و سر مسواك‌ها را درون اين درپوش‌ها نگهداري كنيد. روش ديگر هم اين است كه مسواك را خارج از دستشويي مثلا در اتاق خواب‌تان نگهداري كنيد.



  چه زماني مسواك بزنيم بهتر است؟

خيلي‌ها عادت دارند به محض بيدار‌شدن، از رختخواب به دستشويي بروند و مسواك بزنند؛ ولي بعد از صبحانه زود لباس مي‌پوشند و سركارشان مي‌روند بدون اين‌كه مسواك بزنند! ولي به نظر شما بهتر است قبل از صبحانه مسواك زد يا بعد از آن؟ توصيه ما دندان‌پزشكان اين است كه حتما بعد از صبحانه مسواك بزنيد؛ مسواك‌زدن قبل از صبحانه به خوش‌بو شدن محيط دهان شما كمك مي‌كند؛ ولي اين مسواك زدن انتخابي است. روش درست اين است كه پس از صبحانه مسواك بزنيد چون پس از صبحانه باقي‌مانده مواد غذايي درون شيارهاي دندان‌هاي شما جمع مي‌شوند و باقي ماندن اين مواد در طول روز در آنجا، باعث پوسيدگي دندان‌هاي شما مي‌شود بنابراين اگر قرار است از بين قبل و بعد از صبحانه مسواك زدن يكي را انتخاب كنيد، بعد از صبحانه را پيشنهاد مي‌كنيم.



  زمان خريد مسواك نو

بهتر است هر 3 ماه يك‌بار مسواك قديمي‌تان را دور بيندازيد و يك مسواك جديد بخريد، تغيير شكل و كج و معوج شدن موهاي مسواك نشانه آن است كه بايد به فكر خريد مسواك جديدي بيفتيد البته اگر نيروي دست شما حين مسواك زدن خيلي زياد و بيش از اندازه باشد، موهاي مسواك‌تان زودتر از فرم مي‌افتند، بنابراين مسواك‌تان زودتر كهنه مي‌شود. پس از خريد مسواك نو،‌ براي جلوگيري از آسيب لثه‌ها و دندان‌هاي‌تان با نيروي كمتري، مسواك بزنيد.



  اگر مسواك جواب بعضي از ايرادات دنداني من را ندهد!

زماني‌كه از مسواك استفاده كرديد ولي برخي مشكلات دندان‌هاي‌تان از بين نرفت براي افزايش زيبايي، افزايش شفافيت يا تغيير فرم دندان‌ها و به دست آوردن لبخند زيبا به يك درمان معمولي مانند سفيد كردن يا چسباندن پوشش‌هاي سراميكي لامينت نياز داريد. لامينت پوسته‌اي نازك از جنس چيني است كه سطح بيرون و لبه دندان‌ها را مي‌پوشاند و در مواردي از قبيل بلند كردن دندان‌هاي كوتاه، بستن فاصله بين دندان‌ها و... به زيباتر شدن لبخند شما كمك مي‌كند.



از همين امشب مهرباني را شروع كنيد

  حسابي خواب‌تان مي‌آيد و آماده‌ايد در رختخواب شيرجه بزنيد ولي يك كار باقي مانده است و آن هم سر زدن به آخرين دوستي است كه در طول روز با او ملاقات مي‌كنيد؛ «مسواك عزيز» را مي‌گوييم. با بي‌حوصلگي به دستشويي مي‌رويد، خميردندان را روي مسواك مي‌گذاريد و جلوي تلويزيون برمي‌گرديد. در حالي كه غرق تماشاي آخرين صحنه‌هاي فيلم هستيد،‌ دندان‌هاي‌تان را تند تند مسواك مي‌زنيد. اين عمل حتي يك دقيقه هم نمي‌شود.
  اگر از شما سوال كنند كدام قسمت از دندان‌هاي‌تان را مسواك زده‌ايد، به ياد نداريد، چون در حالي كه غرق تماشاي آخر فيلم بوديد، مثل هر شب و به صورت خودكار در كوتاه‌ترين زمان ممكن دندان‌هاي‌تان را مسواك زده‌ايد!
  يك لحظه صبر كنيد. حتما قبول داريد شما همين يك دست دندان را داريد و اگر هر يك از آن‌ها را از دست بدهيد، دندان تازه‌اي به جاي آن رويش پيدا نخواهد كرد و بايد تا آخر عمر با جاي خالي آن كنار بياييد. از همين امشب با دندان‌هاي‌تان مهربان‌تر باشيد. لحظاتي را فقط به مسواك زدن اختصاص دهيد. جلوي آينه بايستيد و با اين روش جديد، دندان‌هاي‌تان را مسواك بزنيد.



به سرزمين‌هاي فراموش شده سربزنيد

  هميشه عادت كرده‌ايم از سطح جونده يا سطح «لپي- گونه‌اي» دندان‌ها مسواك زدن را شروع كنيم بنابراين بيشتر اوقات وقتي نوبت به سطح زباني دندان‌ها مي‌رسد، يا دست‌مان خسته شده يا مسواك زدن در اين سطح از دندان‌ها را از قلم مي‌اندازيم بنابراين از امشب به بعد، اول سطح زباني دندان‌ها، بعد سطح جونده و آخر از همه سطح گونه‌اي دندان‌هاي‌تان را مسواك بزنيد.
  هنگامي كه سطح جونده را مسواك مي‌زنيد، موهاي مسواك را روي اين سطح نكشيد. اين كار نه تنها موجب نمايش سطح دندان‌ها مي‌شود، بلكه عمق شيارهاي سطح دندان را نيز پاك نخواهد كرد. روش درست آن است كه موهاي مسواك را روي سطح جونده دندان‌ها فشار دهيد و مسواك را فقط در جاي خود لرزش دهيد. به اين ترتيب، عمق شيارها كه محل اوليه ايجاد پوسيدگي است،‌ پاك خواهد شد.
  پشت دندان‌هاي جلويي و پشت آخرين دندان‌هاي موجود در هر قوس فكي كه معمولا دندان‌هاي عقل هستند، سرزمين‌هاي فراموش‌شده‌اي در دهان شما هستند كه مسواك كمتر به اين سرزمين‌ها پا مي‌گذارد. براي پاك كردن اين سطوح، مسواك‌تان را به صورت عمودي گرفته و يك زاويه 45 درجه به آن بدهيد. در اين وضعيت موهاي مسواك به اين سطوح رسيده و مي‌تواند كاملا اين سطوح را پاك كند.
  هيچ مسواكي معجزه نمي‌كند: برخي كارخانجات توليدكننده مسواك مدعي هستند به دليل ايجاد تغييراتي اندك در نحوه قرار گيري، طول و سختي پرزها و مسواك،‌ محصول آن‌ها بهترين طراحي است و طرح جديد مسواك ارائه شده آن‌ها، بهترين كارايي را دارد. اگرچه ادعا مي‌شود بعضي از انواع مسواك‌هاي جديد، پلاك‌هاي ميكروبي را بهتر از اين مي‌برند، ولي در كاربرد علمي و تحقيقات، نشان داده شده هيچ يك برتري مشخصي بر ديگري ندارند و هيچ مسواكي قادر نيست همه پلاك‌ها را بردارد. به نظر دندان‌پزشكان، روش مسواك زدن صحيح مهم‌تر از نوع مسواك است.

Create your flash banner free online

           
دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, :: 20:29
ساحل

هر موزه روایت گر بخشی از تاریخ است و همین سبب می شود تا محبوبیت موزه ها با هم تفاوت داشته باشد. اگز خواهان دستیابی به اطلاعات تارخی هستید، طبیعتا باید درباره موزه های گوناگون سراسر دنیا بیشتر بدانید. دستیابی به اطلاعاتی درباره 10 موزه برتر دنیا، شروع بسیار خوبی برای دانستن بیشتر درباره موزه هاست.

1- موزه واتیکان


موزه واتیکان که پاپ ژولیوس دوم آن را بنا نهاد، در فهرست برترین موزه های جهان قرار دارد. اگر روزی فرصت دیدار از این موزه را یافتید، مجسمه هایی را در آن خواهید یافت که نظیرشان در دنیا کمتر یافت می شود. اما مجسمه های بی نظیر تنها دارایی این موزه نیست، شاهکارهای هنری دوره رنسانس نیز در این موزه خودنمایی می کنند.

2- موزه لوور


موزه لوور، نگین درخشان پاریس، پایتخت فرانسه است که به عنوان محبوب ترین موزه هنری سراسر دنیا شناخته می شود. در این بنای باشکوه تاریخی که میزبان حدود 35 هزار اثر تاریخی است، می توان خیلی چیزها دید، از بقایای ماقبل تاریخ گرفته تا آثار و مصنوعات قرن نوزدهم.

3- موزه بریتانیا


موزه بریتانیا که سنگ بنای آن آثار و دست نوشته های اهدایی سر هانس سلون، دانشمند و پزشک ایرلندی بود، هم اکنون یکی از غنی ترین موزه های جهان است. این موزه بیش از 7 میلیون گنجینه و اثر باستانی از سراسر دنیا را از ماقبل تاریخ تا تاریخ معاصر در دل خود جای داده است. کلکسیون ها و آثار هنری فراوان این موزه که در سال 1959 به روی عموم باز شد، هم اکنون مردم سراسر دنیا را جذب خود می کند.

4- گالری اوفیزی


گالری اوفیزی که در شهر فلورانس ایتالیا قراردارد، یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین موزه های هنری سراسر اروپاست. تابلو نقاشی زایش ونوس، اثر بوتیچلی، محبوب ترین جاذبه این موزه است. البته این نباید باعث شود که از آثار درخشان هنرمندانی چون میکلانژ، داوینچی، رامبرنت، کاراواجو و رافائل غافل شویم.

5- موزه هنری متروپلیتین


موزه مت یا موزه هنری متروپلیتین نیویورک مجموعه ای از  دو میلیون اثر هنری را در خود جای داده است. مسوولان این موزه برای اینکه بازدید کنندگان بهتر بتوانند از آثار آن بازدید کنند، ساختمان را به 19 بخش تقسیم بندی کرده اند. این موزه، همچنین، به خاطر وجود آثار هنری از هنرمندان برجسته مختلف توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند.

6- موزه دل پرادو


این موزه که در مادرید اسپانیا واقع شده است، در ابتدا به عنوان موزه ای برای مجسمه و نقاشی تاسیس شد. اما بعدها آثاری چون کلکسیون هایی از مدال ها، سکه ها، نقاشی ها و آثار چاپی به این موزه اضافه شد. نقاشی های فرناندو یانز به نام " کاترین مقدس" و "شام آخر" جوآن دی فلندز هنوز هم از از جمله آثاری هستند که شهرت را برای این موزه به ارمغان آورده اند.

7- موزه مصر


موزه آثار باستانی مصر، واقع ر قاهره، به دنبال تلاش برای جلوگیری از تاراج آتار اماکن باستانی بنیان نهاده شد. این موزه میزبان بخشی از مصنوعات و آثار ماقبل تاریخ به ویژه آثار مربوط به مصر باستان است. اگر از این موزه دیدن کردید، به یاد داشته باشید که مومیایی های 27 عضو خانواده سلطنتی و قطعه ای از مجسمه ابولهول را از دست ندهید.

8- موزه ملی هلند (ریجکز میوزیوم)


ریجیکز میوزیوم یا همان موزه ملی هلند، آثار حیرت آوری از نقاشی های عصر طلایی هلند را  در خود جای داده است. اگرچه آثار هنری درخشان زیادی در این موزه به چشم می خورد، اما این موزه بخش عمده ای از محبوبیت خود را مدیون "دیده بان شب" رامبرنت، نقاش هلندی است.

9- موزه اسمیتسونین


این موزه که در واشنگتن آمریکا قرار دارد، بزرگترین فضای موزه در جهان را به نام خود ثبت کرده است. بزرگترین موزه علمی، فرهنگی، تحقیقاتی جهان، همواره پذیران گردشگران زیادی است. این موزه حدود 136 میلیون اثر تاریخی را در خود جای داده است.

10- موزه هرمیتیج


موزه هرمیتیج یا هرمیتیج استیت که در سن پترزبورگ روسیه واقع شده، شاهکارهای تاریخی را به معرض نمایش گذاشته است که قدمت آنها به سیصد سال می رسد. این موزه که پذیرای حدود 3 میلیون اثر هنری است، فقط نمایش دهنده آثار هنری نیست، بلکه جواهرات دوران باستان را هم می توان در این آن دید.
 

Create your flash banner free online

           
دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, :: 20:21
ساحل

ماشین شیک و شاسی بلند، ویلای دوبلکس در شمال، آپارتمان مجهز به سونا و جکوزی، شغل پر درآمد، مسافرت خارج، ... یک پسر ایده آل! اندامی زیبا، قدی بلند، کمری باریک، موهای فشن، بینی عمل کرده، آرایشی غلیظ، لباسی چسبان، خالکوبی روی بدن، سیگار، ... یک دخترایده آل!

اینها معیارهای امروزی برای آشنایی جوانان با یکدیگر است چرا که در جایی که اخلاقیات حرفی برای گفتن نداشته باشند معیار انتخاب مادی و ظاهری خواهد بود ،معیارهایی که جز بی هویتی چیزی برای نسل جوان ایرانی به همراه ندارد چرا که در فرهنگ اصیل اسلامی –ایرانی جایی ندارد.

شایداین نوع انتخاب  از تبعات جامعه مدرن باشد و یا تغییر الگویی متاثر از تغییر نسل و یا به دلیل هویتی گم شده. مبارزه ای تنگاتنگ بین دختران و پسرانی که رگ خواب همدیگر را پیدا کرده اند و در جدالی جنسیتی سعی در حذف رقبای خود دارندغرقند در هیجانات دوران جوانی که البته باید تخلیه شود. زمانی که پیروز می شوند حس میکنند به حاشیه ای امن رسیده اند. توهمی سرشار از بی سرانجامی ها.

خوشبینانه ترین حالت  آشنایی با این معیار های ظاهری ازدواجی است که معمولا به طلاقی زود هنگام منجر خواهد شد و تجربه ای سخت در  اول جوانی که تاثیر بدی در روحیه جوانان دارد.

در جایی که  صداقت و وفاداری نشانه ضعف است و دروغ و ریا مظهر ذکاوت،ارزش انسانها با ماشین زیر پایشان تعیین می شود و پول جیبشان ،نمی توان توقع استحکام روابط بر پایه عشق و محبت را داشت و نمی توان به دوام رابطه ها امیدوار بود چرا که همیشه کسی پولدارتر ویا زیباتر وجود خواهد داشت.

بدیهی است زمانی که پسری نگاه های حسرت آلود دخترانی را می بیند که بسوی اتومبیلی گرانقیمت خیره شده اند و درحال تعریف و تمجید از آن هستند، تصور میکند که قدرت و برگ برنده اش برای جذب دختر مورد علاقه خود، مسائل مادی است و در مقابل وقتی دختری نظاره گرٍ توجه بیش از حد پسران دیگر بهدختری است که خود را شبیه مانکن ها درآورده، ناخودآگاه ترقیب میشود تا برای جذب پسر مورد علاقه اش، متوسل به ظاهرسازی به گونه ای نامتعارف گردد.

تحلیلی دقیق تر از علل پیدایش و نتایج اینگونه الگوهای رفتاری میتواند دلیل وقوع این ناهنجاریهای اجتماعی را مشخص کند.

به گفته بسیاری از کارشناسان ،تقلید کورکورانه از اطرافیان، مهیا نبودن بسترهای فرهنگی مناسب، حس رقابت ناسالم و عدم وجود شرایط مناسب برای تخلیه هیجانات به افزایش اینگونه ناهنجاری های اجتماعی می انجامد.

بستر سازی و الگو سازی فرهنگی می تواند راهکار مناسبی برای تغییر الگوی رفتاری جوانان باشد و در این بین صدا و سیما هم می تواند با ساخت برنامه های مناسب به این مهم کمک کند اما آیا تا به حال برنامه هایی که بتواند بر جوانان تاثیر بگذارد ساخته شده است؟

دکتر مجید ابهری متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی درگفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تهیه برنامه‌هایی مانند شوک، مکس، آژیر که براساس کالبد شکافی آسیبهای اجتماعی در جامعه تهیه و اجرا می شود،می گوید: از آنجاکه بیان ناهنجاریها نیاز به کارشناسی رفتاری دارد و در بسیاری از اوقات تخریب، تمسخر و تهاجم به الگوهای منفی جامعه آثار معکوسی دارد بنابراین به تهیه کنندگان این برنامه ها توصیه می شود از موضع گیری تمسخر آمیز و تهاجمی خودداری کرده و با بیان علل گرایش جوانان به این گونه رفتارهای اجتماعی، از نوجوانان و جوانان بخواهند براساس روابط عقلی - اجتماعی از گرایش به این گونه ظواهر خودداری کنند.

به گفته وی، زیبایی خواهی و مدگرایی در نهاد بشر به ویژه جوانان به یک رفتار نهادینه تبدیل شده است و در جوانان برتری جویی نیز به این رفتار اضافه می شود.

این استاد دانشگاه معتقد است : در حقیقت قصور ما و نهادهای فرهنگی باعث پیدایش اینگونه ظواهر در جامعه شده چرا که وقتی ما الگوی رفتاری مطلوب ارائه ندهیم فرزندانمان خود بدنبال جستجو و انتخاب می روند و آن وقت بدون توجه به فلسفه رفتارهای غربی و رپرها ، ظواهر خود را با آرایش آنچنانی و تزئینات به قول خودشان جیغ آرایه می بندند.

خط کشی سر و ابرو و استفاده از لوازم آرایش ویژه پسران از رفتارهای جوانان وندال و همجنس باز و منحرف اروپایی است و استفاده از گردنبندهایی مانند سنجاق ، قفل ، کلید و واشر و...از رفتارهای جوانان کارتن خواب که با این علایم بی خانمانی را به تماشاچی اعلام می کنند، بر می خیزد و 95 درصد از جوانان ما ریشه و علل استفاده از اینگونه آرایشها و پوشش را نمی دانند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه علی رغم وجود طراحان توانا درکشور ما هیچ نهاد و سازمانی وجود ندارد که طرحهای پوشاک ایرانی را در جوامع دیگر معرفی و صادر کند،می گوید: اگر لباسهای اصیل ایرانی با طراحی روز به جوامع جهانی معرفی شود آن وقت خواهیم دید که لباسهای عشایری، بلوچی و کردی در تمام دنیا طرفدار پیدا می کند.

در هر حال آنچه مسلم است،جوان به واسطه جوانی و هیجانات ناشی از بلوغ جسمی ،تشنه زیبایی  و زیبا بودن است و دوست دارد به شیوه ای جلب توجه کند و شیک پوش باشد.تجربه نشان داده است که با زور و نصیحت  به خصوص در عصر ارتباطات نمی توان جوانان را مجبور به کاری کرد و بنا براین باید از مسیر عقلانیت و فرهنگ سازی پیش رفت و جوانان را متوجه این امر ساخت که  داشتن زندگی راحت و برخورداری از امکانات رفاهی و انتخاب فردی دارای ظاهری مناسب، مورد پسند همگان است بد نیست ، ولی غرق شدن در مادیات و معیارهای ظاهری هرگز سرانجامی نخواهد داشت. انسانیت، همدلی و عشقشرط خوشبختی و تداوم رابطه است.
 
تشکیل خانواده ای گرم و صمیمی که محبت پایه و اساس آن باشد می تواند آرامشی بی پایان به ارمغان آورد و این مهم با ظاهر بینی و ثروت به تنهایی ،میسر نخواهد بود و باید این موضوع را نهادینه کرد که هر کشور و جامعه ای فرهنگی مخصوص به خود دارد که نزد افراد آن جامعه پسندیده است ،اما این دلیل موجهی برای پسندیده بودن آن در دیگر جوامع نیست و باید برای حفظ هویت ها،به ارزشها پایبند بود.

Create your flash banner free online

           
جمعه 13 خرداد 1390برچسب:, :: 19:23
ساحل

يکي از دغدغه هاي اصلي کارجويان پس از فارغ التحصيلي، يافتن شغلي مناسب با آموخته هاي دانشگاهي و مهارتهايي است که طي سال ها آموزش و ممارست فراگرفته اند. امروزه اغلب کارجويان با ثبت نام در بنگاه هاي کاريابي، جستجو در اينترنت، روزنامه ها، و آگهي هاي استخدامي با عزمي راسخ، خواستار ايده آل هاي شغلي خود هستند. اما پس از يافتن شغل ايده ال بايد گام دوم را نيز با موفقيت برداشت. توانايي در مصاحبه و نشان دادن مهارتها ، گامي است که کمتر به آن توجه شده است و اغلب کارجويان، عليرغم مهارتهايشان از اجراي آن و برآوردن خواسته هاي کارفرما بازمانده اند. در اين مقاله راهکارهاي مورد نياز کارجويان را قبل و بعد از مصاحبه تشريح مي کنيم تا با آموختن اين ويژگي مهارتهايشان در مصاحبه نيز کامل شود .
نکاتي که پيش از مصاحبه بايد بدانيم

پيش از هر مصاحبه اي بايد جستجويي کامل درباره مراجع کاريابي و تخصص هاي مورد نياز انجام دهيم . سپس رزومه خود را به اين مراکز ارائه دهيم . پيش از هر کاري بايد اولويت هاي شغلي خود را مشخص کنيد تا ميان انتخابها با مشکل مواجه نشويد. آگاهي و مهارت کامل درباره شغل ازعواملي هستند که بايد به آن توجه کرد هميشه مصاحبه را فرصتي براي آشکار کردن استعدادهاي خود بدانيد. کليه مهارتها، سوابق شغلي، تحصيلات و حتي دوره هاي آموزشي خود را نيز در رزومه ذکر کنيد. سعي کنيد در زمان مناسب به محل مصاحبه برويد و بدون هيچگونه استرسي با دقت به سوالات پاسخ دهيد. اجازه بدهيد تا مصاحبه کننده کنترل امور را در دست گيرد. از پاسخهاي طولاني اجتناب کنيد و بهترين و کامل ترين پاسخ را ارائه دهيد. درباره تواناييها و مهارتهايتان اغراق نکنيد. توجه داشته باشيد، نوع پرسشهاي مصاحبه کننده نشان دهنده اولويتهاي مورد نظر آنها است. اگر به هر دليلي موفق نشديد که رزومه خود را ارائه دهيد، نوع گويش و رفتار شما در مصاحبه هاي حضوري، تصويري کامل از سوابق و مهارتهاي شما نشان خواهد داد. بنابراين دقت در حرف زدن و پاسخ به پرسشهاي مصاحبه کننده بسيار حائز اهميت است. در واقع بجز برخي از شغلها که پيش از مصاحبه حضوري بصورت آزمون برگزار مي شوند، در شغلهاي ديگر و مصاحبه هايي از اين نوع، کارفرما با برخورد اول و با استناد به پاسخهاي شما به سرعت به ماهيت شما پي خواهد برد. هيچگاه درباره مشکلات و مسائل مالي در مصاحبه ها صحبت نکنيد. اينکار باعث مي شود که ديدگاه مصاحبه کننده تغيير يابد و تصور ديگري از شما و علت مراجعه داشته باشد.در هنگام پاسخ به سوالات مصاحبه کننده عجله نکنيد و با خونسردي کامل به آنها جواب دهيد. به مصاحبه اهميت دهيد و با لباسي آراسته و مرتب ظاهر شويد. متناسب با محل و موقعيت مصاحبه، سعي کنيد بصورت رسمي و در برخي جاها دوستانه انجام شود. ضرورتي ندارد کاملا رسمي باشيد، هميشه با لبخند چهره افراد زيباتر مي شود و خاطره اي به ياد ماندني تر به جاي خواهد گذاشت. درباره حقوق و مزايا در مصاحبه واقع نگر باشيد. متناسب با مسئوليتي که انجام مي دهيد حقوق خود را ارزيابي کنيد. اجازه بدهيد تا کارفرما در اين مورد ابتدا صحبت کند. آنگاه با برآوردي که از شرکتها و موسسات ديگر داريد در اين باره بحث کنيد.
آزمون هاي استخدامي

بسياري از شرکتها براي استخدام کارمندان آزمونهاي مختلفي را به طور کتبي و شفاهي انجام مي دهند . اغلب اين تستها با رعايت اصول علمي و روانشناسي انجام مي شوند و با توجه به تخصص هاي افراد طرح ريزي شده اند. کارفرمايان با ملاحظه اين تستها به نوع نگرش ، ديدگاه ، تواناييها و تحصيلات کارجويان پي مي برند و آنها را مورد ارزيابي قرار مي دهند. در هر آزمون که هرساله برگزار مي شود، سطح دانش کارجويان و ميزان قدرت پاسخگويي تغيير مي يابد و براين اساس الگوهاي کيفيتي نيز مشخص مي شوند. در واقع افرادي که فاصله فارغ التحصيلي آنها کمتر بوده، در مقايسه با افرادي که چندين سال پيش فارغ التحصيل شده اند ، براي آزمون آماده ترند. اين فاصله گر چه معياري براي سطح ارزشها و تواناييها نيست، اما موجب به وجود آمدن پديده اي به نام استرس مي شود. ترس از موفق نشدن و به حد نصاب نرسيدن نمره آزمون مشکلات زيادي را پديد مي آورد که مانع از نشان دادن چهره واقعي و تواناييهاي افراد مي شود .

موفق نشدن در مصاحبه دليلي بر پذيرش شکست نيست، بلکه فرصتي ديگر براي افزايش تجربيات ، مهارتها و ديدگاهي متفاوت در آزمون بعدي است
زمان مصاحبه

دقايق مصاحبه هم مي تواند لحظاتي فوق العاده استرس آور، عذاب آور و بسيار طاقت فرسا، و هم لحظاتي مطلوب و آموزشي و موفقيت آميز باشد. تمام اين مراحل بستگي به نگرش و ديدگاه شما دارد ، نکته قابل توجه اين است که خود شما چه تعريفي از مصاحبه داريد؟ به دليل اينکه هر آنچه که تصور کنيد و بينديشيد همان اتفاق خواهد افتاد. بنابراين اين امتحان را انجام دهيد و از نتيجه آن لذت ببريد. مصاحبه را يک رويداد ساده مانند بسياري از رويدادهاي ديگر زندگيتان فرض کنيد و آنرا فرصتي براي کسب يک تجربه نو بدانيد. از پذيرفته نشدن در مصاحبه نهراسيد و به فکر اجراي راهکارهاي جديد باشيد.
نکاتي که بايد پس از مصاحبه انجام داد!

اکنون شما درجايگاه فردي باتجربه و آزمون ديده ايد . بنابراين يک گام از ديگر رقبايتان جلوتريد و اهداف متفاوت تري را مدنظر داريد . انسان با هر آزمون با تجربه تر و شايسته تر مي شود. علاوه بر اين ارزيابي دقيقي از مهارتها و تواناييهاي خود کسب کرده ايد. پس از هر آزمون با دو نتيجه روبه رو مي شويد. شکست و موفقيت، دو عاملي که در سراسر زندگي با آنها مواجه هستيم و درواقع بخش بزرگي از زندگي ما را تشکيل مي دهند. شکست به معناي ناتواني نيست بلکه تنها مانعي سطحي براي دستيابي به موفقيت است. بنابراين از عدم موفقيت نهراسيد و به هدفتان ادامه دهيد. اگر به هر دليلي نتوانستيد در مصاحبه موفق شويد، بازهم به جستجو و تلاش خود ادامه دهيد. براي انجام اين مهم لازم است که کمي بينديشيد و راههاي نرفته را بازيابيد و پرسشهاي زير را مطرح کنيد.اجراي چه نکاتي کارفرما را تحت تاثير قرار مي دهد ؟ آيا تواناييها و مهارتهايتان را بخوبي نشان داده ايد ؟ آيا تمام تلاش خود را براي اجرا و يافتن شغلي متناسب با ارزشهاي خود انجام داده ايد ؟ آيا تمام نکات روانشناسانه را در مصاحبه اجرا کرده ايد ؟ آيا به دانش و مهارت کافي در شغل مورد نظر رسيده ايد ؟ آيا در مصاحبه به اندازه کافي صحبت کرده ايد و تمام ويژگيهاي خود را گفته ايد ؟ آيا اصول اوليه در مصاحبه را رعايت کرده ايد؟ آيا کلام، گفتار، رفتار و پوشش مناسبي داشتيد؟ اگر خوب دقت کنيد خواهيد ديد که همين موارد بسيار جزئي و کاملاً ساده، چنان تاثيري در مصاحبه ايجاد خواهد کرد که شما را درهر آزمون و مصاحبه اي موفق خواهد کرد. بنابراين با اندکي تامل و بازنگري خواهيد ديد که مصاحبه آنقدرها هم سخت نيست، بلکه تنها با رعايت قوانيني خاص مانند بسياري از کارهاي ديگر، مي توان اين مهم را نيز اجرا کرد.
صبور باشيد

پس از اجراي مصاحبه معمولا يک هفته زمان لازم است تا پاسخ نهايي به شما گفته شود، درطول اين يک هفته به گزينه ها و مصاحبه هاي ديگر فکر کنيد . براساس قانون احتمالات از هر سه مصاحبه يکي پذيرفته مي شود . اگر به هر دليلي پذيرفته نشديد، نگران نباشيد زيرا معمولاً انتخابها محدود هستند و اين چيزي از شايستگي شما کم نخواهد کرد. به جستجو ادامه دهيد و دليل انتخاب نشدن خود را بپرسيد، اين مسئله نشان مي دهد که هنوز به دنبال يادگيري و افزايش مهارتهاي خود هستيد.
نکته آخر

موفق نشدن در مصاحبه دليلي بر پذيرش شکست نيست، بلکه فرصتي ديگر براي افزايش تجربيات ، مهارتها و ديدگاهي متفاوت در آزمون بعدي است .

Create your flash banner free online

           
چهار شنبه 11 خرداد 1390برچسب:, :: 14:22
ساحل

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


با سلام به بازدید کنندگان عزیز من سعی کردم در این وبلاگ از هر موضوعی مطالب جالب ارائه دهم تا مورد توجه شما قرارگیرد، انتظار میرود تا با پینهادات و نظرات سازنده شما دوستان گرامی مرا در انتخاب موضوعات راهنمایی کنید و هر آنچه را که می پسندید بنویسم . با آرزوی موفقیت همه شما یا حق
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تفریح و سرگرمی و آدرس saranj.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.